Tuesday, December 1, 2009

MAJLIS QURBAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN SUNGAI SIPUT

Selesailah sudah umat Islam di serata dunia menyambut hari raya Aidil Adha. Mengapa aidil adha?...Aidil ialah perayaan..dalam perkataan arab asalnya..Adha...selepas subuh.. sebab itu la korban hanya sah dikira korban sekiranya haiwan korban disembelih selepas waktu Dhuha...nak hurai panjang-panjang teman tak berapa pandai...bior le alim ulama' yang jelaskan.

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Sungai Siput telah berbesar hati untuk memilih Kampung Trosor sebagai antara venue untuk melaksanakan ibadah korban. Lembu sebanyak 3 ekor telah disumbangkan. Cawangan lain pun ada juga...tapi di Trosor dipilih sebagai tempat utama.

Ramai juga ahli qaryah Trosor yang hadir membantu..termasuk juga dari kqaryah2 berdekatan seperti kampung Changkat Limau, Tali Api, Talang, Sungai Bendang dan tak lupa juga dari Kampung Baru. Baguih sungguh depa ni. Kepimpinan UMNO di peringkat Bahagian, wanita, pemuda dan juga puteri turut sama membantu menjayakan majlis korban ini.

Alhamdulillah...daging-daging qurban telah diagihkan....syukur kepada Allah...tanpa keizinanNya..tak tentu berjaya. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat...
Di sini ada sedikit gambo....



" Bersama-sama membantu "




















1 comment:

  1. ya ke bagi daging pada org susah cho..ke bagi ke sedara mara je cho....

    ReplyDelete